Kuratorium Oświaty w Szczecinie

Wydawanie duplikatów świadectw i dyplomów państwowych Drukuj
czwartek, 16 grudnia 2010 13:17

Podstawa prawna

Duplikaty świadectw i dyplomów państwowych wydaje się zgodnie z § 22 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz. U. Nr 97, poz. 624). Duplikaty o których mowa wydaje się na podstawie dokumentacji pedagogicznej znajdującej się w archiwum Kuratorium Oświaty.

Wymagane dokumenty

Kuratorium Oświaty wydaje duplikaty wyłącznie w przypadku utraty oryginału świadectwa lub dyplomu zlikwidowanej szkoły, której dokumentacja została przekazana do Kuratorium, albo dyplomu mistrza lub świadectwa robotnika wykwalifikowanego, których rejestry i protokoły przekazano do Kuratorium.

W celu wystawienia duplikatu - należy złożyć:

1. wniosek o wydanie duplikatu (załącznik),

2. kserokopię dowodu osobistego.

Opłata

Opłata za sporządzenie duplikatu wynosi 26 zł za każdy dokument, zgodnie z § 26 rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2010 r. w powiązaniu z ustawą o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 roku (Dz. U. Nr 225, poz. 1635). Opłatę należy wnieść na konto Kuratorium Oświaty w Szczecinie po otrzymaniu potwierdzenia (pisemnego lub telefonicznego) istnienia w zasobach archiwum Kuratorium dokumentacji niezbędnej do wystawienia duplikatu.

Należność wnosi się na konto:

64 10101599003535223100 0000

Kuratorium Oświaty w Szczecinie

ul. Wały Chrobrego 4,

70 – 502 Szczecin

Miejsce złożenia dokumentów

Dokumenty należy przesłać drogą pocztową lub złożyć w Kuratorium Oświaty w Szczecinie lub w jego delegaturze w Koszalinie.

Termin i sposób załatwienia

1. Jeżeli przedłożony wniosek zawiera wymagane informacje, a dokumentacja niezbędna do wystawienia duplikatu znajduje się w posiadaniu Kuratorium Oświaty oraz została przekazana opłata za wystawienie duplikatu, wydaje się go bez zbędnej zwłoki nie później niż w terminie 1 miesiąca. Na duplikacie nie umieszcza się fotografii.

2. Jeżeli nie została przedłożona pełna dokumentacja wnioskodawca zostaje zobowiązany do uzupełnienia wniosku telefonicznie lub pisemnie.

3. Jeżeli mimo wezwania wniosek nie zawiera niezbędnych informacji albo Kuratorium nie posiada stosownej dokumentacji pedagogicznej, odmawia się pisemnie wydania duplikatu.

Sposób przekazania informacji o załatwieniu sprawy

Duplikat przesyłany jest drogą pocztową na wskazany we wniosku adres. Duplikat może zostać odebrany osobiście przez osobę zainteresowaną lub przez inne osoby posiadające prawomocne upoważnienie.

Inne informacje

Duplikaty świadectw i dyplomów wystawiają także: szkoły oraz właściwe jednostki samorządu terytorialnego, jeżeli posiadają stosowną dokumentację.

Osoby zajmujące się wydawaniem duplikatów świadectw i dyplomów:

1. Elżbieta Kanicka – starszy wizytator KO w Szczecinie

tel. 91 44 27 549, e – mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

2. Ilona Dawidziak – wizytator KO w Szczecinie

tel. 91 44 27 572, e – mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

3. Grażyna Żełabowska – st. inspektor KO w Szczecinie, delegatura w Koszalinie

tel. 94 34 28 452 e – mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Kuratorium Oświaty

Jesteś tutaj  : Strona główna Duplikaty Wydawanie duplikatów świadectw i dyplomów państwowych

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Proszę pamiętać, że zawsze można zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności.

Akceptuję pliki cookie na tej stronie.